قالب و افزونه وردپرس – تابستان خود را با تخفیف شروع کنید!!

تخفیف ویژه تا 10 درصد روی تمامی محصولات سایت با کد تخفیف ( TAB99 ) همین حالا خرید کنید و از پشتیبانی بی نظیر یک طرح لذت ببرید.
0

برای مشاهده لیست وارد شوید...

مشاهده محصولات فروشگاه
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

جایگزینانی برای مجموعه آفیس

دسته بندی ها : تکنولوژی 8 مارس 2020 نگارین آرین فر 148 بازدید

دراین مقاله قصد داریم نرم افزارهایی که میتوانند جایگزین آفیس شوند را بررسی کنیم.مجموعه برنامه‌های Microsoft Office که کاربران به‌اختصار به آن آفیس هم می‌گویند، یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‎‌ترین مجموعه نرم‌افزارهای کامپیوتری برای انجام امور اداری محسوب می‌شود . هرچند اکثر کاربران عادی کامپیوتر معمولا با برنامه‌های مشهور آفیس مثل Word (تایپ، ایجاد و ویرایش فایل‌های متنی)، Excel (ایجاد جدول و مدیریت داده‌ها در صفحات گسترده)، Power Point (ارائه مطالب و محتوای متنی و گرافیکی به‌صورت اسلاید) و Access (بانک اطلاعاتی) آشنایی نسبی دارند، مجموعه‌ی آفیس، نرم‌افزارهای کاربردی دیگری را نیز شامل می‌شود. مانند: Outlook (مدیریت ایمیل‌ها)، OneNote (مدیریت یادداشت‌ها)، Publisher (ایجاد کاتالوگ و آگهی‌های تبلیغاتی)، Microsoft Project (مدیریت پروژه)، InfoPath (ایجاد فرم‌های الکترونیکی)، SharePoint (پورتال سازمانی و مدیریت و سفارشی‌سازی اسناد) و Visio (ایجاد نمودارها).

۱. نرم‌افزار LibreOffice

یک نرم‌افزار آزاد مجموعهٔ اداری است که توسط بنیاد مستندات آزاد تولید می‌شود. این نرم‌افزار از مجموعهٔ اداری اپن‌آفیس برگرفته شده است. هدف تولیدکنندگان لیبره‌آفیس این است که یک مجموعهٔ اداری مستقل با قابلیت پشتیبانی ODF ایجاد کنند که مشکل حق تکثیر نداشته باشد. کلمهٔ لیبره‌آفیس از دو کلمهٔ لیبره (فرانسوی یا اسپانیایی) به معنایی آزادی و کلمهٔ آفیس (انگلیسی) به معنی مجموعهٔ اداری، تشکیل شده‌است.

این نرم‌افزار را می‌توان جایگزین مناسبی برای چهار برنامه شناخته شده‌ Microsoft Office یعنی Word، Excel، Access و Power Point قلمداد کرد. LibreOffice با سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و Mac سازگاری دارد و درحال افزودن ویژگی‌های جدیدتری نیز به مجموعه برنامه‌های یادشده است.

با نصب این لیبره آفیس، کاربران به ۶ برنامه زیر دسترسی خواهند داشت:

۱. Writer که معادل Word است و برای پردازش فایل‌های متنی استفاده می‌شود.
۲. Impress که معادل Power Point است و برای ارائه مطالب، کاربرد دارد.
۳. Calc که معادل Excel است و برای ایجاد صفحات گسترده به‌کار می‌رود.
۴. Base  که معادل Access طراحی شده و با کمک آن می‌توانید بانک‌های اطلاعاتی را مدیریت کنید.
۵. Math که با استفاده از آن می‌توانید فرمول‌های ریاضی و علمی را ویرایش کنید.
۶. Draw که وظیفه آن ترسیم بردارهای گرافیکی و طراحی نمودار است.

تمامی نرم‌افزارهای یادشده، با Microsoft Office سازگارند و توانایی باز‌کردن، ویرایش و ذخیره‌سازی فایل‌های مربوط به ویرایش های آفیس ۲۰۰۷، ۲۰۱۰، ۲۰۱۳و ۲۰۱۶ را دارند.

و امکاناتی همچون
  • رایگان و آزاد است.
  • قابل استفاده در بسیاری از زبان‌ها .
  • تحت مجوز LGPL منتشر می‌شود .
  • لیبره‌آفیس یک برنامه‌ی کدباز است که توسط جامعه‌ی کاربری هدایت و تولید می‌شود.

از مزایای LibreOffice :

  • پردازنده ای قدرتمند برای متون، نمودارها و تصاویر
  • کاملا سازگار با فایل‌های دارای پسوند DOCX
  • سهولت در ایجاد انواع فرم ها

از معایب LibreOffice :

  • بسته‌ی نرم‌افزاری باید به‌طور کامل نصب شود و امکان نصب جداگانه برنامه‌ها وجود ندارد
  • امکان ارتباط با فضای ذخیره‌سازی ابری (cloud storage) را ندارد
  • امکان همکاری هم‌زمان چند کاربر با هم، پیش‌بینی نشده‌است

Zoho Docs.2

نرم‌افزار آنلاین دیگری است که مانند آفیس مایکروسافت، بسته‌ای شامل برنامه‌های مناسب برای پردازش متن، صفحات گسترده و ارائه مطلب در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربر می‌تواند اسنادی با فرمت‌ دلخواه را از کامپیوتر یا گوگل درایو در Zoho Docs بارگذاری کند یا به‌صورت آنلاین فایل جدیدی بسازد. سپس آن‌ها را ویرایش کند یا با دیگران به اشتراک بگذارد و در نهایت با فرمت اولیه یا هر فرمت دیگری دانلود کند. تمامی فایل‌های مرسوم متنی در این برنامه پشتیبانی می‌شوند و هنگامی که مشغول کار با آن‌ها هستید، به‌صورت خودکار ذخیره می‌شوند. اپلیکیشن موبایلی Zoho Docs برای کاربران سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است.

از مزایای Zoho Docs :

  • همکاری هم‌زمان چند کاربر به‌علاوه‌ امکان گفتگوی (chat) درون‌برنامه‌ای
  • ویرایش تحلیلی و پیشرفته مسیرها برای تمامی فایل‌ها
  • رمز گذاری ایمن و امکان تأیید هویت دو مرحله‌ای

از معایب Zoho Docs :

  • برنامه تحت وب است و نسخه desktop ندارد
  • امکان ویرایش آنلاین اسناد وجود ندارد
  • در مقایسه با دیگر بسته‌های آفیس، کند‌تر عمل می‌کند

 

نرم افزار های دیگری نیز وجود دارند برای جایگزینی آفیس کاندید هستند که در زیر لیست وار نام برده میشوند:

  1. Open 365
  2. ONLYOFFICE Personal
  3.  Microsoft Office Online
  4. SSuite Office
  5. Polaris Office
  6. سرویس گوگل
  7. SoftMaker Free Office
  8. WPS Office
  9.  OpenOffice
نگارین آرین فر

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

نظرات کاربران

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    لینک کوتاه :
    0