fbo a w600 600x450 - آیا فیسبوک نیز به جمع تولیدکنندگان عینک هوشمند می پیوندد؟

آیا فیسبوک نیز به جمع تولیدکنندگان عینک هوشمند می پیوندد؟

همان طور که احتمالاً می دانید، کمپانی فیسبوک در سال ۲۰۱۴ شرکت «Oculus» را با پرداخت ۲ میلیارد دلار تصاحب کرد و حالا این زیرمجموعه، پتنتی را به ثبت رسانده که از توسعه یک عینک هوشمند واقعیت افزوده برای فیسبوک حکایت دارد.
نمایشگر عینک هوشمند فیسبوک امکان عبور امواج نور را فراهم می کند

سند مورد بحث با عنوان «نمایشگر هدایت کننده امواج با اسکنر دو بعدی» ثبت شده که توانایی نمایش تصاویر کامپیوتری روی پس زمینه دنیای واقعی را خواهد داشت. نمایشگر مذکور می تواند در درون فریم مخصوصی برای نمایش مستقیم رسانه ها به چشم کاربر قرار بگیرد که این در مجموع، تعریف یک عینک هوشمند واقعیت افزوده را نشان می دهند.

لازم به ذکر است که صفحه نمایش مورد بحث با قابلیت هدایت امواج، در واقع به جای استفاده از دوربین برای نمایش محیط واقعی، امکان عبور نور را فراهم کرده و کاربر می تواند علاوه بر تصاویر پردازش شده، فضای واقعی را نیز مستقیماً تماشا کند.

fbo a w600 600x450 300x225 - آیا فیسبوک نیز به جمع تولیدکنندگان عینک هوشمند می پیوندد؟

گفتنی است «مایکل اَبرش» رئیس Oculus به آینده عینک های هوشمند امیدوار بوده و پیش بینی کرده تا ۲۰ یا ۳۰ سال آینده، انسان ها به جای استفاده از اسمارت فون های گرانقیمت، از عینک های هوشمند بهره برده و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده تبدیل به بخش های جدا نشدنی زندگی بشر خواهند شد.

از سوی دیگر مارک زاکربرگ مدیر عامل فیسبوک نیز واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به عنوان پلتفرم های رایانه ای آینده معرفی کرده و اعتقاد دارد عینک های هوشمند، در آینده جایگزین موبایل ها و کامپیوترها خواهند شد.

با این حال پتنت مورد بحث فعلاً در حد یک ایده بوده و مشخص نیست چه زمانی به یک محصول نهایی تبدیل خواهد شد. همچنین باید توجه داشت که زمان عرضه چنین محصولی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مسلماً زاکربرگ علاقه ندارد عینک هوشمندش به سرنوشت گوگل گلس دچار شود.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *