مطالبی که باید در مورد کسب و کار موفق در نظر داشت
برای اینکه در آینده ی نزدیک شرایط چشمگیری در زمینه ی کاری خود داشته باشید باید حتما مواردی که در این مطلب ذکر می کنیم را مورد توجه قرار دهید.
برای اینکه به موفقیت در کسب و کار برسیم، یکی دیگر از مواردی که باید درمورد کسب و کار مورد نظر قرار دهید استفاده از فضاهای اینترنتی برای توسعه کسب و کار شما می باشد. در ادامه در مورد مطالبی که باید در مورد کسب و کار موفق در نظر داشت بیشتر توضیح خواهیم داد.
شرایط مهم دیگر در کسب و کار الکترونیک وجود شبکه ارتباطی قوی همراه با اطمینان بالاست.
دسترسی به پهنای باند رفیع تر در اختیار هیچ کدام از بنگاهها نیست. پهنای گروه قسمتی از زیرساختهای نهادینه شده توسط دولت است. هرقدر این پهنا بالاتر باشد، حجم وسرعت اطلاعاتی که تبادل می کند بیشتر خواهد بود.
از این رو با درنظر گرفتن نقش مهمی که این عامل می تواند در محل خدمت ها شبکه با توان بالا داشته باشد، خصوصی سازی و قانون زدایی فعالیت ها ارتباطی به منظور ازدیاد کارایی در سیستم مخابرات در کشورهای در حال رونق یافته و رونق یافته مورد تاکید جای می گیرد.
متغیرهای رفتاری بسان معیار تبحر نیروی انسانی بنگاهها، حجم تاثیر گذاری در بازجویی و توسعه و نرخهای دستمزد، از عوامل مهمی هستند که در تصویب کسب و کار الکترونیک مداخله بنگاهها موثرند.
هرقدر بنگاه تجاری در سطح بینالمللی از نیروی انسانی متخصص بیشتری بهره ور باشد و منبع ها بیشتری را به مایه گذاری انحصار دهد، مقام بهتــــــری در جذب و پسند کسب و کار الکترونیک دارد.
قدرت خرید شریكی افراد که با سطح درآمد و رفاه اقتصادی ناحیه مشخص میشود، نقش مهمی بر كامیابی در کسب و کار دارد.
در زمان رکود اقتصادی، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و عدم تمایل به سرمایه گذاری، کسب و کارها با واکنش منفی مواجه میشوند.در قناعت معیشتی بیشتر افراد با کشاورزی درگیر هستند، نوبت خود را مصرف میکنند و مابقی را با کالاها و خدمات آسان مبادله میکنند.
دهه نود میلادی دهه پیدایی کسب و کارهایی بود که به کسب و کارهای دات کام نامدار شدند.
کسب و کارهایی که در پیكر یک وب سایت راه اندازی می شوند تا به بهره برداری از فرصت هایی بپردازند که در اثر فناوری اینترنت حاصل شده است.
پیروزی و یا شکست این کسب و کارها نیز همچون دیگر اقسام کسب و کارها متأثر از عوامل مختلفی است.
تحقیقات نشان داده است که فقدان درك مبنا ای کسب و کار، نداشتن طرح کسب و کار و یا ضعیف بودن آن، اشاعه غیر مؤثر، تدارکات ناکافی، ناتوانی در برآورده سازی نیازهای مشتریان، استفاده نادرست از ماخذ مالی و کاهش تدریجی اشتیاق اعتماد گذاشتن به معامله الکترونیک و علاوه براین رشد قارچی شرکت های اینترنتی و اعلام تغییر در اقدام خرید مشتریان، از مهم ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی بوده است.
از سوی دیگری کسب و کارهای اینترنتی موفق غالباً از نوع ترکیبی (حقیقی و مجازی) بوده اند که از زنجیره تأمین قوی و بازهم قاعده ای از مشتریان موجود خود بهره می بردند.