موسسه آماری Strategy Analytics اخیراً گزارش خود را از وضعیت عرضه و فروش موبایل های هوشمند در سه ماهه دوم ۲۰۱۷ منتشر کرده و سامسونگ توانسته با اختلاف فاحش، بیشترین سهم را از بازار دیوایس های اندرویدی داشته باشد. موبایل های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس سامسونگ، از زمان عرضه با موفقیت خوبی مواجه بوده اند و حالا به ترتیب ۲٫۸ و ۲٫۵ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند.
از طرف دیگر، اپل با مدل های مختلف آیفون ۷ توانسته بیشترین سهم را داشته باشد و با سهم ۸٫۹ درصدی، یک بار دیگر اصلی ترین بازیگر بازار موبایل باشد. شیائومی Redmi 4A هم در جایگاه پنجم به چشم می خورد و ۱٫۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در مجموع، سهم ۵ دستگاه برتر از بازار، برابر با ۱۵٫۷ درصد تمام موبایل های عرضه شده در سراسر جهان است.
به گفته یکی از سخنگویان Strategy Analytics، مجموع موبایل های عرضه شده در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، برابر با ۳۶۰٫۴ میلیون واحد است که رشد ۵٫۵ درصدی را نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۶ نشان می دهد.
با توجه به اعداد و ارقام، سامسونگ طی سه ماهه دوم، ۱۰٫۲ میلیون دستگاه گلکسی اس ۸ و ۹ میلیون دستگاه گلکسی اس ۸ پلاس به بازار تزریق کرده است. در همین حال، شیائومی هم توانسته ۵٫۵ میلیون دستگاه Redmi 4A در سراسر جهان بفروشد.